New class.

Post here for suggestions, artwork, or things you would like to see in future updates.

New class.

Postby SOUL_SLAYER » Tue Feb 25, 2014 9:01 pm

So how about another class?

A cross between warrior and archer.

Throwing class.

Has things like throwing knives, pebbles, etc.

You'd need Str and range for this class.

Any feedback?
Image
User avatar
SOUL_SLAYER
 
Posts: 2809
Joined: Thu Aug 15, 2013 8:31 pm
Location: Behind you.

Re: New class.

Postby fallenangel » Tue Feb 25, 2014 9:06 pm

i think thats a very good idea id itd be fun
Credits to miso
Image
please give a damn (click signature)
Spoiler: show
Image

If I could kill you, I would
But it's frowned upon in all fifty states
Having said that, burn in hell!
fallenangel
 
Posts: 2492
Joined: Wed Jan 01, 2014 11:28 am
Location: The land of invisible blue unicorns where it rains nutella daily

Re: New class.

Postby itblobboy » Tue Feb 25, 2014 9:14 pm

I dunno, thats basically ranged.

It takes some strength to pull the string back with sufficient force to penetrate through a kreeton's body.

although the concept of more classes isn't a bad idea. My favorite class in all games is 'priest', to support others. It makes me essential in games as I get a higher level and can heal the crap outa my team and they protect me over everything ;)

But mages have self heal, and guild heal, making that redundant.

Unless... Evil magics and holy magics?
Ey yeah I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts
http://giveadamn.co.uk/give/itblobboy
User avatar
itblobboy
 
Posts: 9317
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:55 pm
Location: I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts

Re: New class.

Postby CoolMan101 » Tue Feb 25, 2014 9:16 pm

seems like A lo of work it would add more gear to the game+another set of special skills 4 a entirely new class i think a gun class would be better but i don't think there will be a new class.
CoolMan101
 
Posts: 277
Joined: Sun Dec 22, 2013 6:09 pm
Location: Walla Walla Washington

Re: New class.

Postby MisoSoup247 » Tue Feb 25, 2014 9:20 pm

your signature.... :shock:
User avatar
MisoSoup247
 
Posts: 3195
Joined: Fri Aug 23, 2013 2:45 am

Re: New class.

Postby HadesRules » Tue Feb 25, 2014 9:23 pm

MisoSoup247 wrote:your signature.... :shock:


Im in a trance just watching and watching jk :lol:
Image
User avatar
HadesRules
 
Posts: 476
Joined: Sat Dec 14, 2013 7:03 pm
Location: Kool-Aid River

Re: New class.

Postby fallenangel » Tue Feb 25, 2014 9:38 pm

CoolMan101 wrote:seems like A lo of work it would add more gear to the game+another set of special skills 4 a entirely new class i think a gun class would be better but i don't think there will be a new class.

i like ur signature :lol: :lol:
POKEMON FOREVER

-fallenangel out
Credits to miso
Image
please give a damn (click signature)
Spoiler: show
Image

If I could kill you, I would
But it's frowned upon in all fifty states
Having said that, burn in hell!
fallenangel
 
Posts: 2492
Joined: Wed Jan 01, 2014 11:28 am
Location: The land of invisible blue unicorns where it rains nutella daily

Re: New class.

Postby SOUL_SLAYER » Tue Feb 25, 2014 10:10 pm

CoolMan101 wrote:seems like A lo of work it would add more gear to the game+another set of special skills 4 a entirely new class i think a gun class would be better but i don't think there will be a new class.


A gun class has been suggested in the past and has been told no time and time gain because it really isn't the style of the game.
Image
User avatar
SOUL_SLAYER
 
Posts: 2809
Joined: Thu Aug 15, 2013 8:31 pm
Location: Behind you.

Re: New class.

Postby Contracter » Tue Feb 25, 2014 10:18 pm

Stop....
just have a shurieken weapon for mage or archer :l they both us ranged projectiles anyway doesnt make sense to make a new range class usless robby changes up all classes and makes variations of mages like priest :D lol and wariior variations such as barbarian or scout etc... archer .. :? idk robinhood?? lol
Image
If giving a damn is inconvience right-click it and open in a new tab so you don't have to press back :D
Spoiler: show
Image
Contracter
 
Posts: 706
Joined: Mon Nov 18, 2013 3:51 pm

Re: New class.

Postby plak&shlak » Wed Feb 26, 2014 8:11 am

its problematic cause you will need to put points also in tange and also in power so you will be weaker
ImageImage
User avatar
plak&shlak
 
Posts: 4979
Joined: Wed Aug 07, 2013 7:23 am
Location: israel

Re: New class.

Postby robby » Wed Feb 26, 2014 11:32 am

I'm contemplating introducing a gun type class in the future. The details and balancing of the class won't be hard, I will get that sorted out just fine. It's just deciding whether or not guns have a place in helmet heroes. Maybe I will throw a poll when the time comes. But this is something on the to-do list. ;)
User avatar
robby
Site Admin
 
Posts: 2989
Joined: Fri Jul 19, 2013 10:29 am

Re: New class.

Postby SOUL_SLAYER » Wed Feb 26, 2014 11:39 am

I really don't think a gun class would fit the game, it's a totally different "time" if you will.

How about adding throw able weapons instead, with a quicker fire rate than archers but with less strength?

Aka

Pebbles

ninja stars

lightening bolts

etc
Image
User avatar
SOUL_SLAYER
 
Posts: 2809
Joined: Thu Aug 15, 2013 8:31 pm
Location: Behind you.

Re: New class.

Postby Mariofan1 » Wed Feb 26, 2014 12:57 pm

The class suggested in this thread is kindof like an assassin I think...

Maybe a type of Godly Paladin class?
User avatar
Mariofan1
 
Posts: 11366
Joined: Tue Dec 03, 2013 11:36 am
Location: United Kingdom

Re: New class.

Postby MrFlip » Wed Feb 26, 2014 4:32 pm

how about a ninja-like class or as soul said assassin class and the gear would make you quicker (and dex wouldnt make you faster any more) and attack speed should be added so ninjas weapons would attack really fast although the damage would have to be fairly weak. also i vote no to guns. i hate gunz
Image
User avatar
MrFlip
 
Posts: 817
Joined: Sat Feb 08, 2014 4:41 pm
Location: underneath a wharf

Re: New class.

Postby Seta » Wed Feb 26, 2014 7:15 pm

robby wrote:I'm contemplating introducing a gun type class in the future. The details and balancing of the class won't be hard, I will get that sorted out just fine. It's just deciding whether or not guns have a place in helmet heroes. Maybe I will throw a poll when the time comes. But this is something on the to-do list. ;)


At first i was against this idea and then i realized that odds are at least 10 to 1 in terms of mages outdoing them anyway
Image
User avatar
Seta
 
Posts: 1385
Joined: Wed Feb 19, 2014 6:04 pm

Re: New class.

Postby CoolMan101 » Wed Feb 26, 2014 7:23 pm

LOL first throwing weapon crumpled up paper xD
CoolMan101
 
Posts: 277
Joined: Sun Dec 22, 2013 6:09 pm
Location: Walla Walla Washington

Re: New class.

Postby SOUL_SLAYER » Wed Feb 26, 2014 8:21 pm

I think pebbles would be the "noob" throwing item...
Image
User avatar
SOUL_SLAYER
 
Posts: 2809
Joined: Thu Aug 15, 2013 8:31 pm
Location: Behind you.

Re: New class.

Postby itblobboy » Wed Feb 26, 2014 10:36 pm

Just saying, guns can be very playful.

Like, ever play Clumsy Ninja? They have ball guns, but they maintain a cutesy kinda game, which is kinda akin to helmet heroes's style.

I'm sure you could make it fine.
Ey yeah I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts
http://giveadamn.co.uk/give/itblobboy
User avatar
itblobboy
 
Posts: 9317
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:55 pm
Location: I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts

Re: New class.

Postby ExoSanty » Thu Feb 27, 2014 2:16 am

My New Class:
Gunslinger(a character who have a gun skills)
Aethertec(a character who have a robot skills)
Spiritmaster(a character who have a fire spirit ,water spirit, wind spirit,earth spirit)

Just think it xD
Image
ExoSanty
 
Posts: 95
Joined: Wed Nov 13, 2013 6:13 pm

Re: New class.

Postby Contracter » Thu Feb 27, 2014 7:02 pm

:| better start saving for re-stat everyone is gonna be ninja more speed for killstealing and that idea cant be nothing but OP if you leave mage warrior and archer the same ninja's new style would be beast.
Same for gun type class.. if there's some full auto skill, the way stats affect damage this would be the most unbeatable damage per second. And for robby's poll please give a description of how this class will attack,it's speed, range, weapon damage, so general idea robby has for skills.
I don't see how you can balance these classes..
I have two thoughts that come to mind
First you can keep the current classes the same and add this and make adjusts that will be raged about like how people hate on thunderstrike. And being a mage you cant just get up and "One-Hit" monsters at level one. When a mage one hits something with thunderstrike they shouldn't be grinding there unless its for money :| :|
Second Robby re does all classes over a time period where he takes down the game and restats all characters to adjust to the new play style. Maybe revise how dex contributes to speed and just have everyone at the same speed.
and with all these variations maybe hit rate may play a part.
And Lasty we can only speculate because with the new maps coming up, how this will change getting kills and ahhhhhhhhhhh new classes will unbalance the game terribly but for the game to progress are also necessary and with gun and archer and mage warrior is a joke and should just be removed there is no way to justify its inadequacy in my opinion without it basically not being a melee class.
P.s Skills should be redone completely.. example mages can throw a fireball and switch to shock. For this to happean we would need the ability to place actions to different keys.
DAMN this topic has me frustrated because I might see ninjas flying around killing monsters and I didn't even know the ninja was there :l and some commando bazooka one hitting anything at level one beacause of the multiplier the rocket launcher skill would have.
I spent time on this speculation and would hope robby comments here. if he doesn't see this ill quote and pm him plz share your views on the topic :? :cry: :idea: :arrow: :evil: 8-) :) :D :lol: :twisted: :mrgreen: :roll: :x :( ;) :o :P :!: :geek: :ugeek: :?: :oops: :shock: :o ;) :lol: :lol: 8-) :) :D :evil: :cry: :idea: :arrow: :| :mrgreen:
Image
If giving a damn is inconvience right-click it and open in a new tab so you don't have to press back :D
Spoiler: show
Image
Contracter
 
Posts: 706
Joined: Mon Nov 18, 2013 3:51 pm

Re: New class.

Postby MisoSoup247 » Fri Feb 28, 2014 2:05 am

I hope guns won't be added into this game :(
User avatar
MisoSoup247
 
Posts: 3195
Joined: Fri Aug 23, 2013 2:45 am

Re: New class.

Postby M668 » Sun Mar 02, 2014 1:19 pm

robby wrote:I'm contemplating introducing a gun type class in the future.

PvP:
Image
M668
 
Posts: 616
Joined: Wed Oct 09, 2013 9:39 am

Re: New class.

Postby Seta » Sun Mar 02, 2014 6:07 pm

I still think gun characters will eat electricity before they manage to draw but whatever
Image
User avatar
Seta
 
Posts: 1385
Joined: Wed Feb 19, 2014 6:04 pm

Re: New class.

Postby itblobboy » Sun Mar 02, 2014 9:15 pm

THERE IS A DIFFERENCE BETWEEN THOSE GUNS...

AND THE ONES THAT WOULD BE ADDED IN HELMET HEROES.

You're GIF Is the real world being stupid.

Guns would shoot innocent little nub balls like magic wands.
Ey yeah I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts
http://giveadamn.co.uk/give/itblobboy
User avatar
itblobboy
 
Posts: 9317
Joined: Fri Aug 02, 2013 10:55 pm
Location: I'm gonna host a helmet heroes event on 4/20/2069 an and wqe're gonna go fishing in snowly flatts

Re: New class.

Postby M668 » Mon Mar 03, 2014 1:55 am

itblobboy wrote:THERE IS A DIFFERENCE BETWEEN THOSE GUNS...

AND THE ONES THAT WOULD BE ADDED IN HELMET HEROES.

You're GIF Is the real world being stupid.

Guns would shoot innocent little nub balls like magic wands.

My reply
And you just got a wooden spear from a horned monster?
Image
M668
 
Posts: 616
Joined: Wed Oct 09, 2013 9:39 am

Next

Return to Suggestions

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest